Dimecres vam celebrar el Consell Sociosanitari, una eina fonamental per millorar la coordinació i l’eficiència dels serveis sociosanitaris al nostre municipi i que es va posar en marxa l’any 1999.
Aquest òrgan de participació, consulta i assessorament ens permet treballar conjuntament per centralitzar les necessitats de les entitats socials i de salut del municipi, coordinar serveis per oferir una resposta més eficient i conjunta i crear sinergies per millorar l’oferta de serveis a la ciutadania.
La trobada, que fem anualment amb la implicació de totes les persones i entitats que treballen en aquest àmbit, és un espai de col·laboració i diàleg. Ens reunim amb un objectiu comú: millorar els serveis sociosanitaris del nostre municipi i assegurar-nos que tots els ciutadans rebin l’atenció i el suport que necessiten. En la sessió d’aquest any hem incidit especialment en la gent gran de Castellar. Any rere any les intervencions professionals en serveis socials van en augment, i precisament en la franja en què més s’incrementen és a partir dels 65 anys. No podem obviar que la piràmide d’edat que dibuixa Castellar mostra una població envellida.
Per això, un dels objectius que es desprenen de la trobada és iniciar un estudi, una anàlisi detallada per saber les necessitats de les persones grans a la nostra vila. Aquesta diagnosi ens permetrà prioritzar accions i millorar l’atenció a aquest col·lectiu.
En el Castellar que estem construint no podem ni volem deixar enrere les persones en situació de vulnerabilitat. Per això la feina que fan tots els actors implicats en Consell Municipal Sociosanitari és tan important.