22/09/2023 Opinió
Una aposta pel transport públic
Ignasi Giménez

Cal valorar molt positivament les millores anunciades per la Generalitat en el transport públic entre Castellar i Sabadell. 
Fa molt de temps que estem reivindicant la necessitat de millorar les comunicacions amb Sabadell, la nostra població de referència. Especialment cal millorar de forma contínua el servei d’autobusos, ja que el transport públic per carretera és l’única possibilitat que tenim en aquests moments. Sense oblidar-nos, està clar, de seguir reclamant l’arribada del tren.
Tal com ens va traslladar aquest dimarts el director general de Transport i Mobilitat, el castellarenc Oriol Martori, a partir del mes que ve la línia C1 comptarà amb dos nous vehicles que possibilitaran que en hores punta, de 6.30 a 9.00 hores i de 14.25 a 19.25 hores, l’increment de la freqüència de pas passi a ser d’un bus cada 10 minuts (fins ara és cada 12 minuts).
A més, el servei s’iniciarà els dissabtes i els festius una hora abans, i la línia mantindrà la primera i la darrera setmana del mes d’agost els mateixos horaris de la resta de l’any (cal recordar que durant tot el mes d’agost aquests eren més reduïts).
Igualment, el servei regularitzarà el temps de recorregut de les expedicions per tal d’adaptar-les a la realitat i dotar-lo d’una major fiabilitat quant a la puntualitat en el compliment d’horaris previstos. Aquesta millora no significa que renunciem a altres que hem anat reclamant des de fa molts anys. 
Una de les qüestions més sagnants i que, malgrat les promeses rebudes, continua a l’espera d’una solució és la nova zonificació tarifària, que perjudica greument els castellarencs i castellarenques.  El fet que Castellar i Sabadell estiguin a dues zones tarifàries diferents penalitza econòmicament els usuaris de les targetes de títols il·limitats (les que més descomptes ofereixen). És necessari, també, millorar la línia que uneix les urbanitzacions i Sant Feliu amb el nucli urbà, solucionar definitivament el transport públic amb Cant Font - Ca n’Avellaneda i amb altres poblacions properes com Terrassa o Caldes.
Seguirem lluitant per tenir un transport públic de qualitat i a la mida de les nostres necessitats.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris
 
Adrià 22 de setembre - 12:16h
Pot concretar com pensa "solucionar definitivament el transport públic amb Cant Font - Ca n’Avellaneda i amb altres poblacions properes com Terrassa o Caldes" (sic)? Perquè ara mateix l'article sembla únicament enfocat a fer propaganda de l'ampliació de la freqüència de pas de la C1 mentre que s'esmenten altres zones del municipi desafavorides quant a la mobilitat (entre d'altres punts) per cobrir l'expedient. I segur que no és així.