24   contra_1440x961
Des dels 15 anys viu fora de casa, i ara en té 22. Sempre va saber que volia ser pilot, des dels primers viatges en avió amb els seus pares. A banda de l’amor per l’aviació, es confessa una lectora voraç, sobretot, de fantasia. L'estudiant per ser pilot d'aviació, Ivette Clapés, és la protagonista de la Contra. - CEDIDA
21/02/2025 Entrevista
Ivette Clapés: "El meu somni és pilotar un Airbus 380 de dues plantes"

Des dels 15 anys viu fora de casa, i ara en té 22. Sempre va saber que volia ser pilot, des dels primers viatges en avió amb els pares. A banda de l’amor per l’aviació, es confessa una lectora voraç, sobretot, de fantasia.

Rocío Gómez

· Quan vas saber que volies ser pilot d’avions?
Tota la vida he sabut que volia ser pilot. També havia pensat ser hostessa o controladora. Volar sempre m’ha agradat molt. Recordo que quan era petita sempre volia anar al costat de la finestra i li deia a la mare que volia ser pilot. Se’m posava la pell de gallina quan pujava a l’avió, i quan s’enlairava o en l’aterratge. La primera vegada que hi vaig pujar tenia tres mesos. Els pares sempre em portaven de viatge, no em deixaven a casa amb els avis, i suposo que d’aquí va néixer el meu amor pels avions.

 

· El cuquet de viatjar se’t va despertar ja en l’adolescència, oi?
La mare tenia una amiga que va portar la seva filla a estudiar al Canadà durant tot un curs, i jo volia fer el mateix. La mare no estava segura, i primer vam fer una prova d’un stage de tenis de tres mesos quan tenia 13 anys. L’any següent sí que vaig marxar, i de fet vaig fer el batxillerat allà. La idea d’estudiar fora, de viure fora, sempre m’ha agradat.

 

· És aleshores quan et matricules a l’escola de pilots?
Primer vaig fer una mena de selectivitat per a persones espanyoles que estudien a l’estranger, i la vaig aprovar. Vaig decidir que volia ser pilot al grup Lufthansa, i un dels requisits  era dominar l’alemany. Vaig anar a viure durant dos anys a Friburg, un poble del sud d’Alemanya, i em vaig treure el B2. Allà vaig conèixer la meva parella i vam anar a viure junts a la part alemanya de Suïssa. Després em vaig preparar per l’examen de l’Agència Aeroespacial d’Alemanya, ja que era un requisit per l’escola de vol del grup Lufthansa. Em van fer unes proves que van anar molt bé, però necessitava el títol de C1 d’alemany, i en aquell moment no el tenia. Per això vaig buscar una altra escola de vol, i ara em queden només dos anys per acabar la formació.

 

· Com és l’examen que vas fer per l’Agència Aeroespacial?
Són exàmens semblants als que passen els aspirants a astronautes. Et fan testos psicològics, d’agudesa visual, proves matemàtiques, de física, testos psicomotors... Has de poder fer moltes coses alhora: mirar la pantalla, portar el comandament de l’avió, mirar en dos segons diversos rellotges i memoritzar-ho o resoldre càlculs matemàtics en pocs segons. Els idiomes també són molt importants. En parlo cinc. A banda de català i castellà, parlo alemany, italià i anglès.

 

· Actualment vius a Zúric però les pràctiques les fas a l’aeroport de Sabadell.
Sí, a l’aeroport de Sabadell amb EAS Barcelona. Així també aprofito per venir a veure la família a Castellar. De moment, he fet trenta hores de vol, i m’està agradant molt. D’aquí poc em deixaran anar sola per primera vegada. Tota la responsabilitat del que passi serà meva i no de l’instructor.  És molt emocionant!

 

· Quin avió t’agradaria pilotar?
Un Airbus 380 de dues plantes. T’has d’anar traient tots els carnets. De moment només puc portar una avioneta petitona, que amb persones i maletes, pesa uns 670 quilos. El primer carnet és el de pilot privat, per a avionetes, i d’aquí a dos anys, tindré el de pilot comercial, per a les aerolínies. Després t’has d’especialitzar per portar avions comercials com l’Airbus 380. És el meu somni, però al principi només podré portar un 320, que són els que fan vols com Barcelona-Madrid, Barcelona-París o Barcelona-Londres, però no un vol Barcelona-Nova York.

 

· Quin és el moment més complicat durant un vol per a un pilot?
La gent té por que l’avió caigui, però el més complicat és enlairar-se i l’aterratge. Si estàs a 10.000 o 15.000 peus, i hi ha algun problema amb el vent, tens més temps per reaccionar amb maniobres que no pas si estàs més a prop de terra. L’aproximació i l’aterratge és quan es produeixen més accidents.

 

· I el teu temps lliure, a què el dediques. Tens alguna afició?
La lectura! L’any passat em vaig llegir vuitanta llibres. M’agrada molt llegir en paper,  però m’he passat al llibre electrònic. La fantasia m’agrada, desconnectes molt i utilitzes més la imaginació. Descobreixo la meva pròpia creativitat. Amb la imaginació modelo els meus mons al meu gust.  

 

11 respostes

Un tret principal del teu caràcter?
Perfeccionista
Un defecte que no pots dominar?
Autoexigència
Una persona que admires?
Els meus pares
Quin plat t’agrada més?
Pa amb tomàquet amb pernil
Un model d’avió?
L’Airbus 380 de dues plantes
Un cantant?
Bad Bunny
Una sèrie?
‘Wednesday’
Una ciutat?
Zúric
Un viatge pendent?
Viatjar al Japó
Un racó de Castellar?
L’Espai Tolrà
Un desig?
Assolir les meves fites i salut per a la família

 

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris