De les onze comparses participants, les guanyadores van ser 'El Racó amb Akira Toriyama', 'Astèrix i Obèlix a Egipte' i 'Sácale punta a la vida'
Dissabte a la tarda es va celebrar la gran rua de Carnaval a Castellar del Vallès. Enguany, hi van participar fins a onze comparses, vuit de les quals acompanyades amb carrosses. Fins a 800 persones es van inscriure aquesta vegada a la gran desfilada presidida pel rei Carnestoltes, el Toltes Papallongues.
Com és costum, van sortir a les 17.30 h de la plaça de la Fàbrica Nova, recorrent diversos carrers de la vila, fins a arribar, cap a quarts de vuit, altre cop a la plaça, a l'Espai Tolrà. El temps va respectar la comitiva, que van poder gaudir nombrosos espectadors durant tot el recorregut. A la rua, s'hi van poder veure participants de totes les edats, des dels més petits fins als més grans, tots ells amb un somriure d'orella a orella i, fins i tot, dibuixant coreografies i seguint el pas que marcaven els responsables de l'organització. Hi va haver comparses molt acolorides, d'altres molt nombroses i, fins i tot, algunes més reivindicatives.
Comparsa de l'escola Bonavista, amb el 'Ramat Bonavista'. || Q. P.
Comparsa de l'IE Sant Esteve, on es reclamava la construcció del nou edifici. || Q. P.
Colònies i Esplai Xiribec va recollir més de 1.000 ous per fer truistes al final de la rua. ||Q. P.
Ja a l'espai Tolrà, els membres de Colònies i Esplai Xiribec van repartir truites amb els 1.012 ous que s'havien recollit aquest any, al matí i a la tarda, una col·laboració que habitualment fan els veïns i veïnes de la vila. Mentrestant, un animador, una discjòquei i també el rei Carnestoltes, van animar la festa als assistents amb música festiva. La pluja va fer acte de presència, però sortosament, només durant cinc minuts.
A continuació, totes les comparses van pujar a l'escenari, una a una, per mostrar un fragment de la coreografia que havien preparat, i mentrestant, el jurat va deliberar. Finalment, es van desvelar els guanyadors: El premi a la millor comparsa va recaure en l'Associació de Veïns del Racó amb 'El Racó amb Akira Toriyama'; el premi a la millor carrossa se'l va endur l'AMPA Mestre Pla amb 'Astèrix i Obèlix a Egipte', i finalment, el premi a la millor disfressa va ser per la colla 'Sácale punta a la vida'.
La comparsa de l'AMPA Mestre Pla, 'Astèrix i Obèlix a Egipte', guanyadora a millor carrossa. ||Q. P.
Els Guanyadors: d'esquerra a dreta, 'El Racó d'Akira Toriyama', 'Astèrix i Obèlix a Egipte' i 'Sácale punta a la vida'. || M. A.
Entregats els premis, la música encara va tornar a sonar a la plaça de la Fàbrica Nova perquè els assistents que encara eren a la plaça ballessin una estona més.
El 'Racó d'Akira Toriyama, guanyadora a millor comparsa. || Q. P.
Els 'Minions basket team', del Club Bàsquet Castellar. || Q. P.