L'Estat dona llum verda definitiva a la construcció d'aquesta via que permetrà a Castellar connectar la B-124 amb la C-58
Tal i com es va avançar la setmana passada, el Consell de Ministres d’aquest dimarts ha autoritzat la firma del conveni entre el ministeri de Transports i el Departament de Territori per a la construcció de la Ronda Nord. D’aquesta manera, es dona el primer pas administratiu ferm per fer realitat una infraestructura que permetrà a Castellar connectar amb la C-58 des de la B-124 entre els municipis de Terrassa i Sabadell.
Segons la documentació aprovada pel Consell de Ministres, el tram de la B-40 entre Terrassa-Sabadell i Castellar del Vallès «dóna continuïtat a aquesta autovia i circumval·la Terrassa i Sabadell, per la qual cosa té una funció de ronda urbana comarcal». «A més, interconnecta tres vies: C-58, C-58c i B-124 sent, per tant, una via amb una funcionalitat similar a la de la Ronda Nord dels sistemes urbans d'aquests municipis, que la Generalitat té prevista al seu Pla Específic de mobilitat del Vallès». En concret, el conveni diu que l’Estat encomana a la Generalitat de Catalunya la redacció dels estudis i projectes i l'execució d'una via que connecti els barris del nord de Terrassa, des de la B-122 fins a la B-124 de Castellar amb els barris del nord de Sabadell. Així, es donarà continuïtat al corredor de la B-40 ja construït a Terrassa i es configurarà la Ronda Nord inclosa a l'esmentat Pla. El cost previst per a les actuacions és de 200 milions d‟euros, finançats íntegrament per l’Estat, i el termini previst és de 10 anys. La carretera que es construeixi serà de titularitat estatal, si bé es preveu la possibilitat que les dues administracions estudiïn el traspàs de la titularitat a la Generalitat en un futur.