Foto YOLANDA 1024_1440x961
La regidora Yolanda Rivera és la nova comissionada per a la  gestió municipal de l’impacte de la Covid-19
14/05/2020 Actualitat
Yolanda Rivera: "Volem facilitar l’accés als ajuts per la Covid-19”

La regidora Yolanda Rivera assumeix el càrrec de comissionada per a la gestió municipal de l’impacte de la Covid-19 que neix amb la voluntat de posar una mica d’ordre de tots els ajuts existents i que la ciutadania els conegui

J. R./ C. D.

· Per què s’ha creat el comissionat?
El motiu de crear aquest comissionat és per vehicular i endreçar totes les ajudes que s’estan donant, tant des de la Generalitat com de l’Estat, que són moltes. Per exemple, des que hi ha hagut la crisi sanitària hi ha hagut més de 10 publicacions en el BOE explicant ajudes. Nosaltres les tenim totes publicades a l’oficina virtual a través del web municipal, però la idea bàsica és facilitar al ciutadà l’accés a les ajudes, primer el coneixement que existeixen i segon, com accedir-hi i demanar-les.És un comissionat que està format per regidors i tècnics tant de l’àrea econòmica com la social, juristes i, per suposat, el secretari i l’interventor municipals. 

· I com es poden demanar les ajudes? Hi haurà una oficina física?
Un dels objectius del comissionat és la creació de l’oficina municipal de la Covid-19. Inicialment serà d’accés telemàtic. Com deia, una de les tasques de l’oficina serà endreçar totes les ajudes que ja hi ha penjades de forma que sigui molt fàcil per a qualsevol ciutadà entrar-hi. I així pot veure en cascada si és autònom, si és una persona que ha quedat afectada per un ERTO o ha quedat a l’atur i anar passant  de pregunta en pregunta fins arribar a allò que necessita. Evidentment, també tindrem els nostres tècnics a la seva disposició, de moment per via telefònica al 93 714 40 40. Una de les tasques importants d’aquest comissionat és reforçar l’Oficina Local d’Habitatge per acompanyar totes les persones que necessitin un ajut per al lloguer.


· Amb quins recursos compta l’Ajuntament en matèria d’ajuts?
Estem treballant en diferents línies. D’una banda, treballem en una línia més adreçada a serveis socials. Aquí s’inclou una línia exclusiva per a ajuts al lloguer, per a totes aquelles persones que tenen dificultat per pagar el lloguer. Aquesta línia la complementem amb una ajuda específica de serveis socials més genèrica per atendre casos més particulars. Hem volgut fugir una mica dels ajuts estàndards per a tothom. També hem obert una línia d’ajuts adreçada a comerços i a activitats comercials que s’han vist afectats per la crisi sanitària i han hagut de tancar els seus locals.


· Com es concreta en forma de partides econòmiques?
Al ple de maig portarem una modificació pressupostària de 415.000 euros i estarà adreçada a la línia social. Estem treballant i tenim bastant avançat quin ha de ser l’import per a comerços i activitats comercials. Per no demorar-ho i haver d’esperar al següent ple, segurament farem un ple extraordinari a mitjans de juny per aprovar una modificació pressupostària i aprovar unes bases per a les ajudes als comerços. Aquí estem parlant d’uns altres 400.000 euros aproximadament.

 

· Quins col·lectius es poden beneficiar d’aquests ajuts?
Hi hauria un primer col·lectiu d’autònoms, persones que tenen comerços i restaurants. Una altra línia serien famílies que s’han vist afectades per ERTO o un acomiadament. 

 

·  Quants diners pot deixar de recaptar l’Ajuntament per culpa de la pandèmia? 
És difícil  de quantificar però des de Serveis Econòmics ens comenten que podríem estar parlant d’uns 500.000 euros menys de recaptació. I també aquí caldrà afegir tots aquells preus públics que no s’estan cobrant en aquests moments perquè el servei no s’està prestant, com podrien ser les llars d’infants o el gimnàs municipal, entre d’altres. A finals d’any haurem de fer l’ajust d’equilibri econòmic financer amb les concessionàries i restablir aquells imports que no s’han cobrat.  

 

Pots seguir l'entrevista clicant al vídeo

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris