d85f57d7 a46f 420b bdba 275d8b360b5f_1440x961
Representants de la setantena de mitjans que s'han reunit a la Fàbrica de les Arts Roca Umbert (Granollers) per col·laborar en l'elaboració del Llibre Blanc de la Ràdio
16/10/2024 Actualitat
Ràdio Castellar participa activament en l’elaboració del Llibre Blanc de la Ràdio Local

Ha estat una de les 70 emissores locals de Catalunya presents a la jornada de treball organitzada per la Federació de Mitjans Locals, promotora de l'actualització del Llibre Blanc de la Ràdio

Ràdio Castellar s’ha implicat activament en l'elaboració del Llibre Blanc de la Ràdio, una iniciativa de la Federació de Mitjans Locals de la qual l’emissora municipal de la vila és membre de la seva junta directiva. A banda de participar en la part quantitativa del recull de dades de les ràdios locals fet per la UAB, Ràdio Castellar ha estat una de les 70 emissores catalanes que ha participat aquest dimecres en una jornada de treball celebrada a Granollers per definir les oportunitats i les amenaces per a un dels sectors de la comunicació de proximitat més dinàmics de Catalunya. Els continguts tractats en aquesta jornada donaran forma a les conclusions del Llibre Blanc, una actualització del que ja es va fer l'any 2008.

 

En concret, el director de mitjans municipals de Castellar, Julià Guerrero, ha format part d’una de les quatre taules de debat en què s’ha dividit la jornada, la dedicada a la distribució i difusió dels continguts, un dels pilars que han d’assegurar el futur de les emissores locals, la immensa majoria de les quals són municipals. Però també s’han tractat altres temes clau com els continguts i la seva evolució transmèdia o la comercialització i l’impacte dels mateixos. Segons ha explicat el director de mitjans municipals, el foment de la participació ciutadana, la proximitat, la capacitat de verificar la informació al territori de cada emissora, la creació de continguts en formats híbrids, la creació d’estratègies per optimitzar les noves plataformes digitals i les xarxes socials o les grans possibilitats que ofereixen noves eines com la IA han estat algunes de les principals conclusions sorgides en el decurs de la jornada. També s’han assenyalat amenaces com la falta de recursos econòmics i de personal, la dificultat per retenir audiències perquè els continguts s’ofereixen en plataformes alienes a les de la pròpia emissora o possibles ingerències polítiques.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris