El centre logístic fa els enviaments a tota Europa d’Uriage i Apivita
El 2022, el grup de perfums Puig va centralitzar al centre logístic de Castellar del Vallès bona part dels enviaments dels productes de cosmètica que fins aleshores es feien des d’altres punts d’Europa. D’aquesta manera, la companyia multinacional del perfum va unificar a la instal·lació catalana l’activitat logística de les marques de dermocosmètica Uriage i Apivita.
El centre va passar a unificar els enviaments per a bona part dels mercats europeus en què és present Puig a través de les diferents marques. Castellar del Vallès ja serveix les comandes que anteriorment es preparaven des d’Atenes en el cas d’Apivita –tot i que manté la distribució a Grècia- i part de les que es repartien des del centre que Uriage té a la ciutat francesa d’Echirolles.
Apivita, fundada a Atenes en 1979 per dos farmacèutics és una empresa responsable que ofereix soluciones naturals i eficients de bellesa per a rostre, cos i cabell, totes derivades dels potents productes de l’abella, la flora grega i potenciat per la “cosmetologia” verda d’avantguarda. Per la seva banda, Uriage basa la seva gamma de productes en l’aigua termal d’Uriage, nascuda en el si dels Alps francesos, amb articles per al rostre, cos, cura del nadó i solars.
Castellar del Vallès és en aquests moments el magatzem central del grup. Va quedar fora la producció i distribució de la marca de maquillatge Charlotte Tilbury, que també té una branca de cosmètica, adquirida l’estiu del 2020, que té els seus propis centres logístics repartits pel món.
UNIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ
A més d’agrupar la distribució, Puig va decidir l’any passat concentrar la producció de les dues fàbriques catalanes en una de sola. Aquest 2023 abaixarà la persiana la seva planta de Barcelona (al districte barceloní de Sant Martí) per quedar-se amb la factoria de Vacarisses i la que té a Alcalá de Henares (Madrid). El tancament no implicarà acomiadaments ja que l’empresa va arribar a un acord amb els sindicats per recol·locar els seus gairebé 400 treballadors.
La major part de la feina es traslladarà a Vacarisses, un centre que ocupa 160 persones i que es dedica a productes per a la pell i complements de perfumeria. Segons va explicar l’organització en el seu moment, té més potencial de creixement. A Alcalá d’Henares, mentrestant, s’elaboren fragàncies i compta amb 225 llocs de treball.
El personal, en canvi, es mourà principalment al nou edifici que Colonial construeix per a Puig a l’Hospitalet de Llobregat. S’ubica al costat de l’edifici corporatiu que ja té a la ciutat i les seves 21 plantes estaran ocupades íntegrament pel grup perfumer i Exea, el hòlding industrial de la família Puig. Els treballadors restants -aproximadament un 30%- aniran gairebé tots a la planta de Vacarisses i uns quants a Alcalà.
El 2021 Puig va registrar unes vendes de 2.585 milions d’euros, xifra que supusa un increment del 68% respecte al 2020. El grup ven els seus productes en més de 150 païssos i té oficines pròpies en 27 d’ells. Entre les marques del grup de bellesa i moda hi ha Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur, llicències com Christian Louboutin i Comme des Garçons Parfums i fragàncies com Adolfo Domínguez, Antonio Banderas i Benetton.