Defensa construir una rotonda a l’alçada de Torre Turull on connectarien els accessos a la B-40 i a la Ronda Nord
El grup municipal de Junts per Castellar ha aprofitat la celebració de la Diada de Sant Jordi per llançar la seva proposta d’infraestructures, acordada amb altres agrupacions de la comarca i amb l’associació FEM Vallès. Des de la parada que el grup ha muntat aquest matí a la plaça d’El Mirador, el portaveu del grup municipal, Joan Juni, ha explicat que “el projecte que presentem preveu tant el trànsit per carretera com el ferroviari i la mobilitat amb bicicleta i a peu”.
Pel que fa a la connexió de la B-40, que actualment acaba amb una rotonda al barri de Can Roca de Terrassa, Junts proposa en el terme municipal de Sabadell, “poc abans de Sant Julià d’Altura, un tram soterrat per sota la carretera de Matadepera fins al marge del torrent de Ribatallada”.
Després, el traçat passaria per darrere l’ermita, travessaria en diagonal el torrent de Ribatallada passant per sobre la zona del rieral amb un viaducte fins a arribar a l’esplanada del final del polígon de Can Bages.A partir d’aquí es connecta amb la B-124 mitjançant una rotonda a l’altura de Torre Turull. Segons Juni, “aquest traçat evitaria afectar el parc agrari de Sabadell i preservaria aquest espai”.
Per garantir la connexió d’alta capacitat de Sabadell amb la B40 “proposem la prolongació de la Ronda Oest amb la Ronda Nord. Aquesta ampliaria la circumval·lació de Sabadell des del final de la Ronda Oest travessant de manera soterrada l’avinguda de les Palmeres de Sabadell entre els barris de Can Deu i Sant Julià”.
Amb la sortida del túnel la via continuaria amb un viaducte fins als terrenys de Torre Turull on connectaria amb la rotonda de la B-40. El portaveu de Junts per Castellar ha assegurat que “per descartar definitivament la continuació de la B-40 fins a Granollers i preservar l’espai ambiental sostenible del torrent de Colobrers proposem una alternativa: la ronda Est”. Aquesta ronda Est començaria a la sortida del túnel de l’avinguda de les Palmeres amb una rotonda sota el viaducte i es travessaria en diagonal sobre la B-124 fins al marge esquerre del riu Ripoll passat Can Pagès.
La rotonda de Torre Turull es convertiria “en un enllaç clau per accedir a la B-40 direcció Terrassa, a la ronda Nord cap a Sabadell, la C-58, o per continuar cap a la B-124 cap a Sabadell”, sosté Juni. A més, aprofitant la infraestructura de la B-40 al marge del torrent de Ribatallada, Junts proposa que “es podria estudiar una petita connexió amb un pont cap a Ca n’Avellaneda i Can Font entrant pel passatge de Santa Maria de Vilalba”.
TRES ESTACIONS DE FERROCARRIL
Junts proposa la continuació de les vies des de les cotxeres situades al barri de Ca n’Oriac de Sabadell, “ja orientades per passar sota el túnel de l’avinguda de les Palmeres de Sabadell i travessar el Ripoll direcció a Castellar del Vallès”, afirma el portaveu del grup municipal de Junts per Castellar. Aquest encreuament sobre el riu Ripoll “es planteja per sota del viaducte de la carretera, compartint estructura a diferents nivells per reduir costos”, afegeix Juni. Una vegada als terrenys de Torre Turull la línia continuaria soterrada fins a Castellar paral·lela a la carretera a la zona verda de la carretera B-124 i al polígon del Pla de la Bruguera.
Junts planteja tres estacions a Castellar: una a l’altura de la parada del bus de les benzineres de Repsol, una altra al costat del Mercadona i la tercera a la Ronda Tolosa a l’altura de la plaça Catalunya amb possibilitat de prolongació cap a Sentmenat en un futur.
Finalment, Junts proposa un carril bici i itinerari de vianants segregat de la carretera B-124. Aquest vial seguiria la zona verda entre la carretera i el polígon del Pla de la Brugueracontinuant pels terrenys de Torre Turull fins a Can Pagès. Des d’aquí, travessaria el riu pel pont petit fins a Can Jonqueres on es podria accedir fins a Sabadell.