samarretes_950x634
L’escola Emili Carles-Tolrà desenvolupa un projecte a l’escola Imsha Eseka, al Camerun, des de 2001. || CEDIDA
13/01/2020 Actualitat
Prop de 62.000 euros per a cooperació

El Consell de Cooperació assigna l’ajut d’emergències a donar suport a l’acollida de població refugiada en trànsit a Europa

Redacció

Castellar destina un total de 62.040 euros a les subvencions de projectes de cooperació internacional al desenvolupament i de sensibilització, presentats per diverses entitats, agents locals i ONG,  i també a ajuts per a emergències. L’Ajuntament va resoldre el passat desembre l’atorgament dels ajuts, per a projectes que es desenvoluparan el curs 2019-2020, després de la valoració i avaluació feta pel Consell de Cooperació. Quant als projectes de cooperació al desenvolupament, l’Ajuntament ha subvencionat les propostes presentades per sis entitats: Agermanament sense Fronteres, Entrepobles, Associació Afrocatalana  d’Acció Solidària Amics de la Casamace, la Lliga dels Drets dels Pobles, Amics del Nepal i Castellar per Colòmbia.


Per començar, Castellar ha donat suport al projecte per empoderar les dones enfortint les cooperatives rurals al Camerun, presentat per Agermanaments sense Fronteres, entitat que rebrà un total de 10.550 euros. Una quantitat molt similar, 10.330 euros, rebrà el projecte d’Entrepobles amb el projecte localitzat a Chiapas (Mèxic) per a la consolidació de la xarxa centreamericana per a un espai generador de comunicació.


Un tercer projecte que també obtindrà el mateix finançament, 10.330 euros, és el que va sol·licitar La Lliga dels Drets dels Pobles, i que té per objectiu l’enfortiment i expansió de capacitats de la Federació Multiètnica de Comunitats del Paranapura ,“Unidos por la Amazonia”. També s’ha concedit subvenció municipal al projecte jove que du per títol “Programa educatiu per l’empoderament de joves a la vall de Katmandú”, que duen a terme els Amics del Nepal, una proposta que rebrà 8.440 euros.


D’altra banda, s’ha donat suport al projecte de l’Associació Afrocatalana  d’Acció Solidària Amics de la Casamance per al desenvolupament de l’hort i formació de les dones de l’Associació Kembeng Kafo al Senegal, i que rebrà 7.880 euros. La darrera proposta és la de Castellar por Colombia, amb un projecte que rebrà 7.740 euros i que du per títol “Mujer uva Isabella” amb l’objectiu que 14 dones agricultores productores d’aquesta varietat de raïm, que han rebut assistència tècnica i llavors millorades, puguin millorar també els seus ingressos i la seguretat alimentària.


Els imports aprovats se sumen als que s’han concedit a entitats sense afany de lucre, AMPAS dels centres educatius que realitzen activitats de sensibilització al municipi. Així, l’AMPA de l’escola Emili Carles-Tolrà ha rebut una subvenció de 400 euros per la seva col·laboració amb l’escola Imsha d’Eseka (Camerun). A més, l’AFA de l’Institut Escola Sant Esteve compta amb una subvenció de 960 euros per la proposta de cooperació i solidaritat amb l’escola de Fior di Loto a Pushkar (Índia), mentre que l’AMPA de l’escola Joan Blanquer ha rebut 740 euros pel seu projecte de sensibilització al Nepal.

 

Finalment, l’Ajuntament donarà al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament 3.000 euros de la partida reservada a casos d’emergència que es destinaran a donar suport a l’acollida de població refugiada en trànsit a Europa víctima dels conflictes armats a l’àrea mediterrània. 

 

COOPERACIÓ I EDUCACIÓ

A Castellar del Vallès, cooperació, sensibilització i educació , van de la mà. De fet, tres centres educatius de la vila, l’Institut Escola Sant Esteve, les escoles Joan Blanquer i Emili Carles-Tolrà, han rebut una subvenció per part del Consell de Cooperació per tirar endavant  propostes que tenen una incidència transversal, tant als territoris beneficiaris del projecte com a Castellar. En aquest sentit, els projectes inclouen activitats de sensibilització i de descoberta de la cultura del país, que s’incorporen a l’itinerari acadèmic dels estudiants però que també es vinculen a tota la comunitat educativa.

 

Tal com va detallar la coordinadora del projecte Fior di Loto, i professora l’Institut Escola Sant Esteve, en declaracions al magazín Dotze de Ràdio Castellar,  Anna Roig, “es tracta  d’un projecte d’agermanament amb una escola de Pushkar (Índia), que s’adreça a nenes en risc d’exclusió social. És un projecte continuat, significatiu i transversal que va començar fa 12 anys”.


En el cas de l’escola Joan Blanquer, la seva directora, Anna Riera, va detallar que des del centre van constatar que en el recorregut educatiu als alumnes “els faltava aquesta part més humana, que coneguessin una altra realitat, obrir els ulls a un món molt divers”. Des de fa quatre anys, l’escola Joan Blanquer col·labora amb l’ong Amics del Nepal, i ha centrat la seva proposta en un orfenat de Bhimphedi. 

 

D’altra banda, l’escola  Emili Carles-Tolrà situa el seu projecte de cooperació al Camerun, a l’escola Imsha Eseka. “És un projecte que va sorgir el 2001, a una escola amb nens i nenes sords, amb unes necessitats educatives més específiques. Hi estem agermanats i hi col·laborem”, va explicar Txell Fernández, una de les responsables de la iniciativa. 

 

Recupera l'entrevista a Anna Roig, Anna Riera i Txell Fernández, al Dotze

 

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris