08   54037602160 361273aa79 k preview_617x412
Primera trobada al ministeri entre Paneque i Puente aquest dimecres. || Cedida
02/10/2024 Actualitat
Paneque i Puente desencallen la Ronda Nord que donarà un accés a Castellar a l'autopista

El conveni per fer la Ronda Nord s’aprovarà en el pròxim Consell de Ministres després de l'acord d'aquest dimecres entre la consellera de Territori i el ministre de Transports

La Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell, que inclou un accés per a Castellar del Vallès, podria estar vivint moments decisius després de mesos d’incerteses i desencontres polítics malgrat existís l’acord polític entre ERC i PSC de fer-lo quan els primers governaven la Generalitat. Amb el canvi de color polític a Catalunya i l’arribada dels socialistes al govern català diverses carpetes que també pengen del govern de Madrid en matèria de territori semblen a punt de desencallar-se. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i elministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente Santiago, han tancat aquest dimecres l’acord per a la signatura dels Convenis de l’AP-7 i l’AP-2, l’Eix Pirinenc (N-260) i la Ronda Nord. Segons informa la Generalitat, “les actuacions previstes comportaran una millora molt substancial en les infraestructures viàries a Catalunya, amb una inversió total de 710 milions d’euros”.


“Aquesta primera reunió amb el Ministeri ha estat molt profitosa”, ha remarcat la consellera Paneque, que ha posat de manifest que “la relació institucional és fonamental per avançar des de Catalunya i que avançar des de Catalunya és també avançar des d’Espanya, en un marc europeu”. Així, la consellera de Territori ha destacat l’acord que “en el pròxim Consell de Ministres aniran a aprovació i podrem desencallar diverses encomanes de gestió importants, en infraestructures importants: la millora de 16 accessos a l’AP-7 i l’AP-2, l’encomana de la B-40 i l’N-260”.


Així, la consellera Paneque i el ministre Puente han acordat abordar el darrer pas dels Convenis que recullen aquestes actuacions de cara a la seva signatura. Aquests documents concreten com es desenvoluparan les actuacions recollides en el protocol d’encomanes de gestió pel que fa a la millora de la connectivitat de l’AP-7 i l’AP-2 i la millora de la funcionalitat i la seguretat de l’N-260, així com en el protocol del projecte de la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès.


En el cas concret de la Ronda Nord -també coneguda com B-40- “permetrà connectar i millorar la mobilitat a Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, a partir de la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès”, recorden des de la Generalitat. En aquest cas, la inversió prevista és de 200 MEUR. La Generalitat impulsarà i redactarà els projectes i estudis necessaris i licitarà i executarà les obres corresponents. De la seva banda, l’Estat, aportarà a la Generalitat la inversió corresponent, mitjançant transferències anuals.


Vicissituds
El darrer impuls de la Ronda Nord es va donar el 2023 quan el PSC va donar suport als pressupost d’ERC a canvi, entre d’altres coses, de fer efectiva la  Ronda Nord. Després de diversos canvis tant en la conselleria de Territori de Junts i ERC (Jordi Puigneró, Juli Fernàndez i Ester Capella) com en el propi ministeri de Transports (Raquel Sánchez i Óscar Puente) sembla que la coincidència de color polític en ambdues administracions podria fer possible la construcció d’aquesta via ràpida tan reclamada per Castellar, l’únic municipi de més de 20.000 habitants sense cap connexió directa a una via ràpida.    

Comparteix
M'agrada
Comentaris
 
Gina Serra 03 d'octubre - 11:14h
Castellar del Vallès afronta un repte significatiu pel que fa a la mobilitat i la infraestructura, ja que el seu creixement poblacional no ha estat acompanyat pel desenvolupament adequat de les seves vies de comunicació. La insuficiència dels serveis d'autobús cap a altres localitats limita les opcions de transport per als ciutadans, la qual cosa subratlla la urgència d'invertir en el transport públic. La construcció de la Ronda Nord, que oferirà accés a l'autopista, es presenta com una solució clau per millorar la connectivitat i la qualitat de vida dels seus habitants. La col·laboració entre la Generalitat i el Govern estatal és essencial per dur a terme aquest projecte, que no només beneficiarà Castellar, sinó que també contribuirà al desenvolupament regional en termes de mobilitat i accessibilitat.