Prop de 140 vehicles s’han exposat en la Festa de Cotxes Clàssics +30 al recinte firal
L’Espai Tolrà s'ha transformat el matí de diumenge en un punt de trobada per als amants del motor, concretament dels cotxes clàssics i històrics, amb la Festa del Motor Clàssics +30 que va organitzar el Club Clàssics Badalona.
Des de primera hora del matí i fins al migdia un degoteig constant de persones han passat per aquest museu improvisat per observar els 140 vehicles que s’hi han exposat. A més de fotografiar-se amb els cotxes, els visitants han pogut compartir curiositats i dubtes amb els propietaris, per copsar com han restaurat i conservat aquest testimoni motoritzat del pas del temps. “Hi ha molta afició pels cotxes clàssics. Al nostre club som una cinquantena de socis”, explica Juan Fernández, un dels impulsors de la festa i de Club Clàssics Badalona. “A la trobada hi havia moltes marques i models com SEAT 127 i 600, Corvette, Morgan, Mercedes, SIMCA, Alpine, alguns cotxes americans, militars i fins i tot dels Bombers de Castellar, un Pegaso 3041”, explica. “A més dels cotxes també han vingut a la festa dues bicicletes BH de 1980 i un kart històric restaurat del mateix any", afegeix. A la fira hi havia per triar i remenar: vans, Minis, BMW 1602, Ford Mustang, Lada Niva, Golf GTI de diverses generacions, dels primers Ford Fiesta, Mazda MX-5, Renault 4 i 5, Citröen 2 CV i algun Porsche, entre altres models.
Un dels vehicles que s'ha exhibit a la trobada de clàssics de l'Espai Tolrà, un SEAT 600 rosa - R.G.
El kart de 1980 que ha passat per la fira del motor - R.G.
De fet, el kart, d’un llampant color groc, serigrafiat amb el nom de Miquel Tapias i el número 38 de competició, ha estat un dels vehicles que ha atret més mirades. També un SEAT 600 de color rosa, amb una tapisseria amb tota mena de detalls a conjunt amb la xapa o un Mercedes 190 que va fer de taxi a Barcelona durant més de dues dècades, conservat i exposat fins i tot amb les cintes de casset de l’època i els bitllets de pessetes amb què es pagaven les carreres. “Tots els cotxes han d’estar en molt bon estat. Els clàssics tenen més de trenta anys, i els històrics, a més, mantenen totes les peces i detalls originals”, afegeix l’organitzador.
Un altre reclam de la festa ha estat un Ford A groc de 1929, transformat en hot rod, i un Dodge blau cel, tan llarg com elegant, una porta oberta al glamour de la pantalla gran. “És un cotxe del 74, té 52 anys. Era un cotxe de ministres, d’empresaris, un cotxe americà. Se’n veuen molt pocs. Aquí els venien a casa Barreiros. Era un cotxe car de comprar i de mantenir, consumia molt”, detalla Manuel Luque, el seu propietari. No és l’únic clàssic que té Luque. També ha restaurat un Land Rover Santana del 74 i un Opel Frontera que tot just acaba de fer els trenta anys. “De moment no em plantejo comprar-ne més. Als col·leccionistes se’ns ha posat difícil amb els impostos i les zones de baixes emissions”, diu Luque.
Durant la matinal de motor, els cotxes han estat exposats tant al recinte firal com a la plaça de la Fàbrica Nova, i també han participat en una passejada de lluïment al voltant de l’Espai Tolrà.