dibarometre_950x634
Puntuació de l'1 al 10 sobre diferents qüestions municipals que inclou el Dibaròmetre
07/01/2025 Actualitat
La mobilitat i l’habitatge, principals preocupacions dels castellarencs

Segons les dades del darrer Dibaròmetre de la Diputació, el 45% dels veïns de Castellar pensa que la situació econòmica ha millorat

Les principals dades que ofereix el Dibaròmetre de Castellar, enquesta de satisfacció ciutadana que la Diputació fa entre els municipis de més de 20.000 habitants, mantenen estables els principals problemes percebuts per la ciutadania. Les qüestions relacionades amb la mobilitat i la dificultat de l’accés a l’habitatge continuen sent els temes que més preocupen.


Entrant en detall, els problemes de trànsit són la principal causa de preocupació dels castellarencs (17%), en segon lloc hi ha la preocupació per l’accés a l’habitatge (11%), el transport públic (9%), l’aparcament (9%) i les comunicacions amb altres municipis (7%). La dada més rellevant que ofereixen els principals motius de preocupació dels castellarencs és que si es compara amb el període 2020-22, tant la problemàtica del trànsit com de l’accés a l’habitatge han crescut de forma significativa, especialment la qüestió de la circulació que s’ha incrementat un 8%. En el cas de l’habitatge, les persones que ho consideren motiu de preocupació han augmentat prop d’un 4%. 


Si es miren les valoracions que fa el Dibaròmetre sobre qüestions concretes del municipi, es detecta clarament que l’habitatge preocupa especialment la ciutadania.  En concret, l’accés a l’habitatge rep un 3,6 sobre 10 i és la qüestió concreta amb pitjor nota. Amb l’agreujant, a més, que la puntuació en el període 2020-22 no era tan dolenta (4,2), per tant, la preocupació per aquesta qüestió va en augment. Pel que fa a altres valoracions que reben una nota baixa són l’aparcament (4,2) i les oportunitats de feina (5,7).


 A la llista de preocupacions tot i que ja a més distància que els temes de mobilitat o habitatge també apareix la seguretat ciutadana (5%), la neteja  (3,7%), la manca d’equipaments (3,2%), l’incivisme (3,2%), la mateixa gestió municipal (3%), el creixement que experimenta la vila (2,7%), el manteniment de carrers (2,5%), els serveis sanitaris (2,2%), l’oferta d’oci i cultura (1,5%) i els impostos  (1,5%), en darrer lloc.L’enquesta de satisfacció realitzada per la Diputació també pregunta sobre els hàbits dels castellarencs. En el cas de la mobilitat, el  70% afirma que es veu a peu per l’interior del municipi i un 23% en cotxe i només un 2% en transport públic. Sobre hàbits culturals, el 75% dels enquestats considera que l’oferta local és suficient. Quan es pregunta sobre quins equipaments cal millorar o són més necessaris, més de la meitat dels enquestas (52%) opina que cal millorar el sanitari. A molta distància (16,4) també es denota la falta d’equipaments esportius.


El Dibaròmetre també pregunta sobre la gestió municipal. En el cas de l’Ajuntament de Castellar del Vallès, els ciutadans el puntuen amb un 6,7, nota molt similar a la del període 2020-22 quan la nota d’aquell moment va ser d’un 6,6. Aquest 6,7 de l’Ajuntament castellarenc està per sobre de la mitjana  comarcal, que és de 6,  i de la província de Barcelona que és de 6,1.  Sobre els serveis concrets més ben valorats destaca l’enllumenat (7,2), recollida d’escombraries (6,8) i la neteja de la vila (6,7).


Pel que fa a la transparència de l’Ajuntament, el Dibaròmetre apunta que el 53% dels enquestats considera que és molt/bastant transparent, que el 71% diu que té molt/bastant compromís amb el canvi climàtic i que el 70% diu que treballa molt/bastant el foment de la participació ciutadana. 


També ha crescut la satisfacció de viure al municipi: el darrer Dibaròmetre apunta que el 92% dels enquestats està molt/bastant satisfet de viure a Castellar quan en el període 202-22 era del 85%.  

Comparteix
M'agrada
Comentaris