IMG 20240216 191207_1440x961
Manel Larrosa en un moment de la xerrada organitzada per JxC / C. Domene
17/02/2024 Actualitat
Larrosa: “Cal diferenciar entre el concepte de Quart Cinturó i rondes urbanes”

L’arquitecte sabadellenc parla de la B-40 davant d’una seixantena de persones en una xerrada organitzada per Junts per Castellar

Cristina Domene

Una seixantena de persones es van interessar ahir – justament el mateix dia que s'inaugurava el tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls - per la xerrada El conflicte de la B40. Una mirada des de Castellar, a càrrec de l'arquitecte i urbanista Manel Larrosa i organitzada per l'agrupació local de Junts per Castellar. "Creiem que algú ha de començar a parlar del traçat i que hi hagi consens entre els partits polítics, les cambres de comerç, patronals, entitats... hi ha una proposta que ha presentat l'Ajuntament de Terrassa, que crec que és molt viable, i una altra de l'Ajuntament de Sabadell, que considero que es complica més, amb tuneladora, i que va a parar a La Llanera i aquest ens sembla més primari. Creiem que el traçat hauria de travessar el Ripoll i anar directament a l'esplanada de Torre Turull", va afirmar el portaveu de Junts per Castellar, Joan Juni, encarregat d'obrir la conferència i donar pas a Larrosa. L'arquitecte, que porta 30 anys implicat en aquest tema, va començar la seva intervenció explicant alguns precedents que s'han de tenir en compte a l'hora de dibuixar els traçats i les carreteres: "Si tenim en compte els habitants de Sabadell, Terrassa i municipis del seu entorn, com Castellar, el nombre d'habitants ascendeix fins al mig milió. A escala de Catalunya, no hi ha cap concentració així. Són dos nuclis importants, però amb un greu dèficit d'activitat economia i el que cal és recuperar la capitalitat".


El que defensa Larrosa  és diferenciar entre el concepte de Quart Cinturó i el concepte de rondes urbanes. "Un Quart Cinturó és una via d'una gran potència, com l'AP7, i si ens pensem que la solució d'enllaç entre Sabadell i Terrassa o Castellar amb Sabadell es resol amb una autovia amb categoria d'estat, ens equivoquem".


Respecte a la connexió de Castellar, Larrosa va manifestar que seria imprescindible que el projecte de la ronda de Sabadell incorporés el pont del tren. "L'enllaç seria a la Torre Turull. La línia de ferrocarril tindria dues estacions, una al Pla de la Bruguera, a l'actual pàrquing de camions, i una altra a la plaça de Catalunya, garantint així no fer un cul-de-sac i que la línia pogués continuar cap a Sentmenat", va explicar l'arquitecte sabadellenc. 

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris