L'ACTUAL ha preguntat a cinc persones, empresaris i dirigents comarcals, sobre les perspectives d'aquest any
JORDI BATET, CEO DE DIGIPROCESS
“En el nostre sector de la manufactura d’electrònica venim d’un 2024 que ha anat desaccelerant-se progressivament. Aquesta desacceleració continuarà i es mantindrà durant el primer i segon trimestre del 2025 i es preveu que després comenci una recuperació. Això ens passa sobretot amb clients europeus, de França i d’Alemanya, d’Holanda i els països nòrdics. Preveiem que la inflació es vagi moderant”
NÚRIA AYMERICH, SECRETARI GENERAL DE GREMI DE FABRICANTS
“El 2025 és un any de transformació i d’oportunitats, amb una economia que va evolucionant cap a models més innovadors, més sostenibles i més competitius. El Vallès està vivint una transformació cap a la indústria 4.0 incorporant la digitalització, la robotització i l’ús de la IA. El sector tèxtil s’està reinventant i ha fet una aposta claríssima per la sostenibilitat i la qualitat. El nostre territori és referent en moda sostenible i teixits tècnics"
JOAQUIM SESÉ, PRESIDENT D'ASEMCA
“El 2025 hi haurà oportunitats de creixement, però també hem de tenir molt presents els desafiaments estructurals. La digitalització i la sostenibilitat són els dos eixos de desenvolupament principals. Estem en una inflació persistent, cosa que suposa un augment dels costos operatius, sobretot els energètics. Tenim una escassetat de talent qualificat. Quant al consum, hi ha expectatives de créixer, però de manera moderada”
MONTSE VILANOVA, DIRECTORA GENERAL CENTRE METAL·LÚRGIC
“Els empresaris veuen que en aquest primer trimestre de l’any pot augmentar la facturació. Quant a les exportacions, és cert que el 2024 vam patir certa contracció i de cara el 2025 hi ha una certa incertesa. Tot i que l’economia catalana s’espera que creixi un 2,2%, el sector del metall i la indústria en general podrien afrontar certs desafiaments addicionals com les tensions geopolítiques i les polítiques comercials del govern de Trump i el xinès”
MARC ANDREVÍ, COMERCIANT
“És una incertesa com pot ser aquest 2025. Esperem que la gent vulgui continuar celebrant aniversaris i festes i vulgui seguir consumint al llarg de l’any. El que sí que és cert que les matèries primeres en el sector de l’hostaleria no paren de créixer, amb casos com el cafè o el cacau, que pugen molt. La nostra intenció és seguir mantenint els preus, o no variar-los gaire, a causa de l’increment de les matèries primeres”