En una trobada amb la conselleria de Territori, es va acordar treballar plegats per reforçar la connectivitat
La Cambra de Comerç de Sabadell es va reunir fa cinc dies amb la consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge, Sílvia Paneque, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, per traslladar la necessitat d’impulsar noves inversions en infraestructures viàries i ferroviàries a la comarca. Com a resultat de la trobada, el Govern i la Cambra han acordat treballar conjuntament en la definició d’una estratègia que permeti concretar aquestes inversions i reforçar la connectivitat del territori en cinc infraestructures clau per al creixement econòmic i la millora de la competitivitat empresarial.
Aquestes cinc infraestructures són la Ronda Nord, el Tunel d’Horta de FGC, el corredor mediterrani i la terminal de La Llagosta i la inversió per a l’aeroport de Sabadell.
La consellera Paneque va confirmar que s’està complint el calendari d’actuacions previstes del tram Terrassa–Castellar de la B-40 refermant el compromís del Govern amb el projecte i destacant la importància estratègica per al desenvolupament del territori. “Des de la Conselleria entenen que és un tema que s’ha de tirar endavant, hi ha la voluntat i molta disposició de fer-ho”, apunta Pere Puig, president de la Comissió d’Urbanisme, Infraestructures i Transport de la Cambra de Sabadell, que va assistir a la trobada. “Des de la Cambra entenem que és un tema més enllà del territori i de la nostra demarcació, és un tema de país”, argumenta Puig, que reconeix que, “en principi, estem disposats a sectoritzar la infraestructura i fer primer aquest tram Terrassa-Sabadell-Castellar i després ja pensarem com tirar-la endavant fins fer-la arribar fins a Granollers”. Quant al tram entre Terrassa i Castellar , Puig el considera “prioritari” perquè “si pretenem desenvolupar els polígons de Castellar i les possibilitats de sòl industrial més enllà del que hi ha establert necessitem aquesta connectivitat sí o sí”.Puig ha posat l’exemple de com és de necessària la Ronda Nord per a Sabadell dient que “és una evidència que hem de treure 13.000 vehicles que passen pel bell mig de la ciutat i és un tema que s’ha de resoldre ja”. Puig reconeix que “determinades companyies han desestimat instal·lar-se al nostre territori per aquesta falta de comunicacions i aquest dèficit que tenim des del punt de vista logístic”.
La trobada amb la Cambra es produeix setmanes després que les alcaldesses de Castellar, Yolanda Rivera, i de Sabadell, Marta Farrés, acordessin la creació d’una comissió de seguiment conjunta en matèria d’infraestructures per acabar de definir la Ronda Nord.