cambra_1440x961
El president de la Cambra Ramon Alberich, al centre de la imatge || J.G.
21/01/2025 Actualitat
La Cambra demana millores a vies transversals com l’eix Terrassa, Castellar, Sentmenat, Caldes

El seu president, Ramon Alberich, assenyala que les millores en 50 anys han estat minses en aquest tipus de vies al Vallès Occidental

La situació de les infraestructures acostuma a ser un dels punts centrals de la trobada anual de la Cambra de Comerç de Sabadell, de la qual en depèn Castellar, amb els mitjans de comunicació. En aquesta ocasió, a més de grans temes de país com la Ronda Nord o el Túnel d’Horta, el president de la Cambra, Ramon Alberich, va reivindicar un augment de les inversions en el que ell va anomenar vies transversals de comunicació del Vallès Occidental i que afecten de ple Castellar. “Estic parlant de tres eixos que són molt importants perquè la comarca funcioni i que estan igual que fa molts anys”, va dir Alberich, i va citar les carreteres de Terrassa a Caldes, passant per Castellar i Sentmenat, la carretera de La Salut i la Carretera de Santa Perpètua. Segons va dir, el Vallès Occidental està agafant cada vegada més una estructura radial i, per tant, és imprescindible pensar en la millora d’aquests eixos de comunicació.


El president de la Cambra va recordar que les tres vies han anat guanyant densitat de trànsit i mantenen els traçats de sempre i amb inversions molt petites. En el cas concret de la C-1415a -l’eix entre Terrassa i Caldes, el president de la Cambra recorda que “té el traçat de sempre  i és cert que es va fer alguna millora en l’àmbit de Matadepera fins a Castellar, però és insuficient”. En aquest sentit, i per posar en context aquesta reivindicació, va dir que només cal buscar quina inversió per quilòmetre s’ha fet en els darrers 50 anys en aquesta Carretera.


En l’esmorzar amb els mitjans de comunicació, Alberich va informar que ben aviat tindran una trobada amb a la consellera de Territori Sílvia Paneque per plantejar-li aquesta qüestió però també la necessitat d’accelerar la Ronda Nord.  De fet, la Ronda Nord també tindrà un gran impacte en la mobilitat de Castellar del Vallès perquè s’ha previst que enllaci amb la B-124 a l’altura de l’actual pont. En aquest sentit, Alberich va assegurar que l’anhelat desdoblament de l’eix Castellar Sabadell “quedarà resolt amb la Ronda Nord perquè va amb el paquet” d’aquest gran projecte que ja compta amb 200 milions d’euros de l’Estat que ha de gestionar la Generalitat per dissenyar els projectes i executar les obres en un termini que podria ser d’uns 10 anys.   

Comparteix
M'agrada
Comentaris